Revousi Pemikiran

Apakah pemikiran memerlukan revolusi? Atau adakah pemikiran itu sebenarnya mencerminkan satu revolusi?

Seperti yang dinyatakan dalam posting terdahulu, Pemikiran merupakan satu proses menggunakan minda untuk mencari makna dan penyelesaian terhadap sesuatu keraguan atau masalah yang timbul dengan menggunakan pelbagai cara.Ianya adalah tindakan membuat pertimbangan dan keputusan serta refleksi yang logikal dan munasabah terhadap proses yang di alami.

Pemikiran boleh diibaratkan sebagai satu proses Big Bang yang akan membawa kepada satu natijah yang lain. Teori bigbang amat menarik untuk di bincangkan dan dikaitkan dengan proses pemikiran. Teori ini terhasil berdasarkan pengamatan pada stuktur alam semesta beserta pertimbangan teoritisnya. Vesto Slipher merupakan orang pertama yang mengukur Efek Doppler pada "nebula spiral" iaitu pada tahun 1922 dan kemudian didapati bahwa hampir semua nebula-nebula itu menjauhi bumi.

Sepuluh tahun kemudian teori ini diperkuatkan dengan penemuan oleh Alexander Friedmann iaitu seorang ahli kosmologi Rusia dan pengukuran oleh Edwin Hubble.. . Okeylah Skot... kawe nak pergi minum kejap. nanti sambung balik.

0 comments: