Welcome To Kelab Gay Dan Lesbian Melayu

Mungkin sesiapa yang pernah mengikuti blog ini atau baru ingin mengikutinya buat kali pertama akan terkejut dengan tajuk ini. namun begitu tajuk ini sengaja penulis gunakan bagi tujuan membincangkan sambungan dari tajuk terdahulu.

Bila disebut permasalahan Gay dan Lesbian maka apakah yang kita akan klasifikasikan golongan ini, iaitu apakah mereka tergolong dalam golongan mereka yang mengalami kecelaruan minda atau mereka yang mengalami kecelaruan jiwa. Jika kita katakan bahawa mereka itu adalah golongan yang mengalami kecelaruan minda maka kita akan dapati ramai dari kalangan gay dan lesbian itu adalah mereka yang terpelajar bahkan mereka amat mengetahui bahawa perbuatan merteka itu salah.

Jika kita katakan bahawa mereka yang mengalami masalah itu terdiri daripada golongan yang mengalami masalah jiwa maka apakah wajar kerana golongan itu mendakwa naluri yang lahir dalam diri mereka adalah datang dengan sendirinya iaitu semulajadi. sebagaimana suka, duka, sedih, gembira, sayang dan benci maka tarikan atau minat kepada sesama jenis itu datang dalam satu pakej perasaan tadi....

Persoalannya... BETUL ke?

Tujuan aku hantar posting ini bukan untuk membicarakan soal gay dan lesbian. tetapi aku ingin membicarakan soal PEMIKIRAN. Ini kerana pemikiran yang tidak betul akan menyebabkan berlakunya kecelaruan terhadap emosi dan Spritual (Iman).

Mari kita bincangkan soal pemikiran. soalannya apakah kita faham maksud pemikiran itu? Ada orang menakrifkan pemikiran sebagai satu proses yang bmenggunakan minda untuk mencari makna dan penyelesaian terhadap sesuatu keraguan atau masalah yang timbul dengan menggunakan pelbagai cara iaitu membuat pertimbangan dan keputusan serta refleksi yang logikal dan munasabah terhadap proses yang di alami. Takrif ini terhasil gabungan daripada takrif pemikiran yang di buat oleh Edward De Bono, Dewey dan Al Ghazali.

jadi bagaimanakah untuk kita kaitkan persoalan pemikiran demngan KEMANAKAH ARAH KAGAT KINI? Nak tahu... Tunggu posting akan datang....

0 comments: