Ilmi Kini

Pertamanya Skot79 ingin mengucapkan sekalung tahniah kepada Komandan ILMI (Lt Kol Ku Ibrahim Najib) di atas kejayaan beliau menerajui Ilmi dengan begitu jaya. Dalam masa pemerintahan Kol Ku, banyak perubahan dapat dilihat berlaku di Ilmi baik dari segi pembinaan infrastruktur dan pembinaan jiwa manusia pertahanan.Apa yang menariknya bila sampai ke Ilmi, satu identity yang berjaya di bawa oleh Kol Ku adalah program membudayakan bacaan Ma’thurat. Syabas diucapkan kerana program itu banyak memberi kesan kepada mereka yang terlibat. Terasa jiwa ini terisi dengan vitamin dari khasiat bacaan Al Ma'thurat itu.

Penginapan pun dah berubah. Meskipun saiz bilik masih sama namun service yang diberikan ada peningkatan. Sekurang-kurangnya, kedatangan kita ke Ilmi, terasa seperti di alu-alukan. Taklah terasa seperti menumpang di tempat orang. Service di dewan makan pun sudah ada peningkatan. Layout hidangan sudah ada ciri-ciri kat hotel. Nak makan berselera sikit. Internetpun sudah boleh di akses secara percuma.

Apapun yang nak dipuji, tidak ketinggalan pujian diberikan kepada seluruh staf Ilmi terutama Keluarga Skot79 kita Profesor kapten Roslan Hj Rahmat dan Mej Hisyamuddin. ada juga sumbangan Skot79 dalam memajukan ilmi ye... Syabas di ucapkan.

Akhir kata teringat teman kepada sepotong hadis yang bermaksud " apabila sesuatu amanah (tanggungjawab) itu diberikan kepada individu yang bukan ahlinya (pakar) maka tunggulah saat kehancurannya" maka dalam konteks ilmi kita lihat kepimpinan telah diberikan kepada orang yang selayaknya. alangkah baiknya jika aura Ilmi itu meresap kepada Kor KAGAT keseluruhannya... Hebat.... Hebat...

0 comments: