Bangkitkan Semangat

dalam menempuh alam pekerjaan, tidak dinafikan kadang-kadang semangat kita akan menurun. Bahkan yang lebih teruk apabila semangat langsung hilang.

Dalam memperkatakan bab semangat ini, beberapa perkara perlu dilihat bagi mencari solusi kearah membangkitkan semangat khususnya buat Skot79 semua.

Peertamanya... Lihat kedalam diri kita sendiri. Apakah kita melaksanakan tugas yang diamanahkan berpaksikan rasa tanggungjawab kita atau berpaksikan rasa "keterpaksaan". Rasa keterpaksaan adalah berhubung dengan ketidak ikhlasan hati dalam melaksanakan tugas. Ini mungkin berlaku kerana kita melakukan tugas semata-mata kerana mengharapkan gaji atau mungkin terdapat kekecewaan terhadap sesuatu perkara yang ada hubungkait dengan bidang tugas kita.

Rasa kecewa itu mungkin disebabkan kita merasakan hak kita dinafikan atau mungkin kita merasa diri dianiayai.Hal ini boleh menyebabkan timbulnya perasaan kecewa terhadap bidang tugas. dalam pada itu, tidak dinafikan juga bahawa terdapat segolongan insan mulia yang dianugerahkan Allah dengan semangat "berkorban" dan diberi kekuatan semangat yang berterusan dalam diri mereka. Namun dalam memperkatakan semangat SKOT79 ini, saya melihat kebanyakkan kita adalah insan biasa. . Lantaran itu perlu ada sesuatu tindakan daripada individu tertentu bagi menjaga kebajikan Skot79 agar sentiasa terjaga.

Keduanya berhubung kait dengan pentadbiran khususnya dalam Pembangunan Sumber Manusia bagi kor kita. Terus terang saya katakan, jika PSM tidak memainkan peranan sewajarnya maka akan berlakulah Letusan atau Ledakan ketidakpuasan hati terhadap badan tertinggi yang bertanggungjawab menjaga kor kita.

Okey skot.... perkara ini akan dibincangkan dengan lebih detail bagi posting akan datang. Sekian.

MAJU SKOT79 UNTUK MENERAJUI KAGAT

1 comments:

Sham said...

Perjuangan Diteruskan Bro Dan Ianya Belum Selesai.