Tahniah Kepada Pasukan Bola Malaysia

Skot79 mengambil kesempatan mengucapkan tahniah di atas kejayaan skuad bola Malaysia di atas kejayaan menjulang piala Suzuki semalam.Bukan senang untuk meraih kejayaan itu. Banyak faktor yang mendorong tercapainya kejayaan gemilang tersebut.Inilah tajuk yang akan dibahaskan oleh Skot79 pada kali ini.

Menyorot kembali bagaimana skuad Malaysia meniti kejayaan demi kejayaan dalam arena sukan bola sepak (piala Suzuki), kita melihat bahawa kejayaan yang diraih itu bukanlah sesuatu yang mudah untuk di capai. Setelah kita menanti selama 14 tahun, akhirnya piala Suzuki berjaya dijulang oleh skuad bolasepak kita di bawah pimpinan jurulatih berpengalaman Shathianathan.

Sekian lama kita melihat arena bolasepak kita begitu suram namun kini, segalanya sudah berubah.Pasukan bolasepak kita sudah bangkit. Kalau dulu, dengar saja pasukan bola kita akan beraksi, tidak ada 'ghairah' untuk kita mengikuti persembahan mereka. Keadaan berubah sejak akhir ini di mana kita bangga untuk melihat mereka beraksi. Kita bangga untuk bercerita tentang aksi-aksi hebat yang ditunjukkan oleh pasukan bolasepak kita. Bahkan, kalau dulu, makcik-makcik tak berminat untuk membicarakan soal bolasepak tapi kini segalanya berubah.

Bagi saya, perkembangan bolasepak kita hendaklah dilihat dari sudut keinginan dan usaha untuk mencapai apa yang diinginkan. Kedua-dua aspek itu hendaklah diuruskan oleh satu pasukan pentadbir yang mampu membawa kearah merialisasikan sesebuah visi.Kejayaan pasukan bola kita bukan hanya terletak kepada para pemain sebaliknya kejayaan itu terletak kepada gabungan antara pemain, jurulatih, pengurus dan pentadbir skuad bolasepak kita. BAH kan, kejayaan itu juga ada hubungkaitnya dengan sokongan yang diberikan oleh seluruh rakyat Malaysia. Inilah yang dinamakan kejayaan Buat Malaysia!......

Okey Skot, ini baru Muqaddimah.... ada maksud yang tersurat yang akan di bahaskan berhubung dengan tajuk ini... Tunggu kemunculannya nanti.

1 comments:

jitrawiy said...

Assalamualikum Tn2 Skot 79. ambo ucap tq sngat2 kt mj Zainal mempelawo ambo ke bloq ni. walaupun ambo junior tn2 semua. blog ni laha manfaah kabirah lana aie askari insyaallah.