Luahan Rasa Bekas Calon Penghulu 2010

Salam Sahabat Seperjuangan.Bercakap Soal Ketenangan. Ianya harus dihubungkaitkan dengan senario "Waqi'" yang ada di hadapan kita. Amalan menjadi teras dan penanda aras kepada pengetahuan yang sedia ada. Ini kerana Ilmu dan Pengetahuan semua ada...Tetapi jika tidak dimulakan dengan satu langkah...maka ianya akan tinggal dogengan semata-mata. Lidah sejak azali sifatnya, lembut dan mudah berbicara. Tangan jari jemari diatas sifatnya, mudah dan senang untuk meninta sebarang ayat...Tetapi Tuan-Tuan...Tubuh badan ini, atas sifatnya..yang liat amat berat untuk melaksanakan apa yang kebaikan dan kebajikan tercetus diminda dan benak fikiran Insan. Fikir-Fikirkanlah Bersama Dan Selamat Mengatur Langkah Pertama Ke Arah Perubahan.

Al-Akh Azlisham 3 RAMD Sabah

Tok Kenali Lagi..Setuju yang amat sangat apa yang diperkatakan..kadang-kadang ketenangan akan menjelma apabila datangnya dugaan dan ujian...kadangkala..keferasan kadang-kadang terzahir ketika tiada kepuasan..so carilah ketenangan yang sejati dengan menrima segala ujian..Insya Allah...kejayaan dan ketanagan dari Yang Maha Besar akan menjelma..cuma masa dan keadaan yang akan menentukan..bersabarlah..wahai sahabatku....

1 comments:

Sham said...

Salam Yang Menggelarkan Tok Kenali, Walau Pun Jauh Langit Dan Bumi...
Betapa hebat Tuan Skot Mengutuk Geng Skot Yang berada Di Unit Infantri ya....Jgn keterlauan nanti merana diri...Dunia ada Sunnatullahnya, bolak baliknya dan ada hukum karmanya..